زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟
سرخط خبرها

آتش ۸۰ هکتار از مراتع کلات در خراسان رضوی را در بر گرفت

  • کد خبر: ۱۶۹۰۴۱
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
آتش ۸۰ هکتار از مراتع کلات در خراسان رضوی را در بر گرفت
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلات گفت: اگرچه آتش سوزی ظهر دیروز در منطقه حفاظت شده ارس سیستان در کلات نادری مهار شد، اما برخاستن شعله‌های زیر خاکستر موجب شد آتش دوباره سطح ۸۰ هکتار از مراتع و اراضی حفاظت شده این بخش را فراگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود معصوم شاهی اظهار داشت: آتش اولیه که از ساعت ۱۲ ظهر دیروز آغاز شد پس از ۶ ساعت تلاش نفسگیر در منطقه حفاظت شده ارس سیستان در ارتفاعات هزار مسجد این شهرستان پس از نابودی ۳۰ هکتار از بافت گیاهی مهار شد.

وی ادامه داد: ساعاتی پس از پایان آتش، بار دیگر به دلیل خشکی مراتع آتش از مناطق شرقی زبانه کشید و بار دیگر سطح وسیعی از مراتع را فرا گرفت و این بار نیز ۳۰ هکتار دیگر از مراتع و اراضی این منطقه حفاظت شده با شعله‌های آتش سوخت و از بین رفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلات گفت: مهار نهایی آتش تا ساعت ۲۳ شب گذشته ادامه داشت و در مجموع ۸۰ هکتار از مراتع این منطقه درگیر آتش سوزی شد که بیش از ۶۰ هکتار آن کاملاً سوخته است.

معصوم شاهی افزود: در مجموع ۹۰ نفر از همیاران محیط زیست، ماموران یگان حفاظت شهرستان‌های کلات، مشهد، سرخس و درگز و نیز نیرو‌های بسیج و منابع طبیعی این شهرستان به همراه افراد بومی در کنترل و خاموش کردن آتش همکاری کردند.

وی با بیان اینکه آغاز آتش سوزی براثر خطای انسانی شناسایی شده است اضافه کرد: علت دقیق و چرایی وقوع این حادثه در دست بررسی است.

منطقه حفاظت‌شده ارس سیستان، در استان خراسان رضوی و در شمال غرب مشهد واقع شده‌است. این منطقه در رشته‌کوه هزارمسجد در راستای رشته‌کوه البرز قرار دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->